Inlägg

Bildbomb Sverige, roadtrip Österlen och en tur till Helsingborg (del 2)

Bild
  Jamen då kör vi del 2 av vår Sverigeresa då! Del 1 hittar du här. På söndagen var det dags för roadtrip. Vi pratade  om lite olika platser, bl.a naturreservatet Kullaberg, men eftersom vädret skulle vara lite svajigt den dagen (enligt väderprognosen) blev det en favorit i repris, en tur mot Österlen där man kan göra lite olika avstamp. Dottern har ju inte heller varit där och vi andra kände att vi gärna åkte dit igen (vi var ju där förra året också fast lite tidigare)... Vovvarna trivdes alldeles ypperligt i hundburen och sov gott under bilresan. Första stoppet blev Smygehuk, Sveriges sydligaste punkt. En plats jag saknar mycket i Sverige är Öland där vi spenderade många fina stunder, vi bodde ju väldigt nära. Smygehuk ger mig lite samma vibe, och jag tycker det är jättefint där.  De unga tu <3 Jag ringde maken på facetime också så han fick vara med lite :D Så stillsamt vackert <3 Naturligtvis blev det ett besök på rökeriet där vi inhandlade rökta räkor, rökta la...

Bildbomb från Sverige och Köpenhamn (del 1)

Bild
  Vilken vecka vi fick i Sverige! Magiskt verkligen <3 Lyckades vi pricka den vackraste veckan på länge? Jag tror det. Vädret var strålande, varmt och soligt och precis allt blommade. Jag känner mig så oerhört tacksam och jag ska nog ärligt säga att jag inte var redo att åka tillbaka till Barcelona... men så klart var det fint att få komma hem till maken, djuren och mina blommor på terrassen som ju är det jag saknar mest när jag är borta. Vår lilla Lumix-kamera gick förstås på högvarv, och många foton blev det :) Hur många foton kan man samla i ett blogginlägg är frågan? Jag försökte verkligen sålla, men det fanns så många fina foton som vi precis som i det här  inlägget var med allihopa och fotade tillsammans. Jag kommer dock att dela upp det i två inlägg så inte scrollningsfingret får kramp, haha :D Så i dagens inlägg kommer den första hälften av våra Sverige-foton tagna med Lumix-kameran, alltså inga mobilfoton alls :) Häng med! Här hade vi precis landat i Köpenhamn och ...