Bildbomb Sverige, roadtrip Österlen och en tur till Helsingborg (del 2)
Jamen då kör vi del 2 av vår Sverigeresa då! Del 1 hittar du här. På söndagen var det dags för roadtrip. Vi pratade om lite olika platser, bl.a naturreservatet Kullaberg, men eftersom vädret skulle vara lite svajigt den dagen (enligt väderprognosen) blev det en favorit i repris, en tur mot Österlen där man kan göra lite olika avstamp. Dottern har ju inte heller varit där och vi andra kände att vi gärna åkte dit igen (vi var ju där förra året också fast lite tidigare)... Vovvarna trivdes alldeles ypperligt i hundburen och sov gott under bilresan. Första stoppet blev Smygehuk, Sveriges sydligaste punkt. En plats jag saknar mycket i Sverige är Öland där vi spenderade många fina stunder, vi bodde ju väldigt nära. Smygehuk ger mig lite samma vibe, och jag tycker det är jättefint där. De unga tu <3 Jag ringde maken på facetime också så han fick vara med lite :D Så stillsamt vackert <3 Naturligtvis blev det ett besök på rökeriet där vi inhandlade rökta räkor, rökta la...